h1

Szabadidős tevékenység

2007/04/10

hu
Úgy kezdődött, hogy legkisebb gyermekem második születésnapjára kerestem ajándékot. A játékboltos nagyon megörült, amikor rutinos kérdéseivel néhány másodperc alatt felfedte, hogy a célszemély három kiskorú gyermeket tart otthon és ebből egynek biztos születésnapja lesz a közeljövőben, valamint nyilván egyszer a másik kettőnek is. Elém hordta az egész boltot, szebbnél szebb játékokat mutogatott, majd meg is magyarázta, miért olyan jók és főleg hasznosak azok. Környezet- és egyáltalán tudatos vásárlóval azonban még nem találkozhatott, csak olyan szülővel, akinek semmilyen összeg nem túl nagy ahhoz, hogy a gyerek három percig viszonylag nyugton ellegyen, valamint semmilyen időintervallum nem elég rövid ahhoz, hogy azt ne sajnálja játékboltban eltölteni.

Ám a harmadik gyereknél már tudja az ember, hogy a) bármekkora nagyságú összeget ad ki, a játékszer a szemétdombon végzi úgyis, b) a játék mint entitás véges megjelenési formát bír felvenni, és ez a véges szám már minden egyedével képviselteti magát lakásunkban, valamint c) bármekkora összeg játékra való kiadása után a gyermek száraztészta-darabokkal, edényfedőkkel és a bankkártyáimmal szeret a legjobban játszani. Mindezek fényében nem csoda, hogy hosszas válogatás, nézegetés és termékismertetés után még mindig nem bírtam ajándékot választani, bármennyi kirakót, berakót és összerakót hordott is elém az ebben a fázisban már kevésbé lelkes játékboltos. Elrakó kéne, sóhajtottam fel, aki elrakja a játékokat és a mindenféle kacatot,  amit a gyerekek oly nagy elhivatottsággal mozgatnak a lakás valamennyi pontja között, de elrakó az nincs, illetve én vagyok az, világosodott meg bennem a nagy igazság a játékboltban, majd a következő pillanatban a választásom is világossá vált. Az elcsigázott játékboltos minden kereskedelmi tanulmányát feledve aléltan kérdezte: “Ezt akarja megvenni a kétéves gyereknek?” “Nem, ezt magamnak akarom megvenni, a gyereknek van éppen elég játéka.” Gyorsan fizettem, hogy a gyámhatóság kiszállását már ne kelljen megvárnom.

spices puzzle 1

uk
Looking for a birthday present for a two-year old is not easy, especially if the two-year old is a deprived third child and the two older ones already received and are currently keeping stock of all the presents that you can imagine to receive. Of course you can buy the umpteenth magical musical wonder toy but you are a conscious consumer and support sustainable development and the development of any more toys in your strongly limited space of an apartment is definitely not sustainable. So after careful and thorough consideration of the wide selection of the toy shop I chose the above 1000-piece puzzle to take home. You can just guess that it wasn’t for the two-year old.

10 hozzászólás

  1. Juj, irigykedem, pedig nem is szeretem a puzzle-t. Ez gyönyörű, még nem is láttam ilyet! De mit kap a picur? :)


  2. :)


  3. Nagyon jó ez a kirakó:) Hol lehet ilyet szerezni? Nekem is kell egy :) Most úgysincs épp kirakatlan dolog itthon .


  4. 10-ből 9-szer nem látom a képeidet (biztos ez a viszontbosszú a blogspotnak), csak próbálom elképzelni őket. De az írásaidat nagyon szeretem. Ezt is.


  5. Zsuzsa, köszi a smiley-t, én verbálisan küldök egyet!

    Zsu, ez a kirakó életem legjobbja, mert nemcsak puzzle, hanem fűszeres puzzle! És jó minőségű is, Piatnik márkájú. Úgy látom, hogy a compaya.hu vagy a jatek-makett.hu kínálja a legelőnyösebb árakat.

    rossamela, látod, hogy utál engem a blogspot? A rendszergazdám (legnagyobb gyermekem) kiselőadást tartott a témáról, aminek 10%-át értettem, de talán az is elég lesz a hiba jövőbeni kiküszöböléséhez. Majd kérek szépen visszajelzést.


  6. Én is jól mulatok ám mindig Nálad!!


  7. eszter eszter, today is the birthday of my third one, 5 years and I bought her a puzzle for 5 yrs olds. I wonder if that shows the level of the mother’s capacities? I do recognize the problem of coming up with gifts for the third one but fortunately they have quite different tastes.


  8. jó kis puzzle…. ;)


  9. cseresznye, jó nekünk, csak eszünk, iszunk, mulatunk!

    Ilva, you know, I’m not this selfish, later I purchased some child-friendly presents as well… And my eldest did the puzzle with me if that counts…

    feketefene, a puzzle isteni, csak az a baj, hogy hamar kiraktuk…


  10. I know that your are not selfish! I’m just envious for you being able to lay such a complicated puzzle, I stop at puzzles for 8 year olds…sigh…



Vélemény, hozzászólás?

