h1

Nem kell tapasz

2007/05/03

hu
– visította kislányom és már menekült is, pedig én csak a szombati vendégeskedésre tervezett menüt szerettem volna közölni. Magam is elcsodálkoztam választásomon. Amikor az elmúlt hetekben ittott olvasgattam a spanyol/baszk stb. falatokról, magamban somolyogva konstatáltam, hogy egyeseknek mennyi kidobnivaló idejük van, én viszont nem fogok egész nap a konyhában pepecselni vagyont érő hozzávalókkal, hogy aztán fél óra alatt lepusztítsa a családból és vendégekből álló siserehad.

A változást hozzáállásomban a tudati érési folyamat és egy csodaszép kiadvány okozta, amelyet finn barátnőm küldött. Ott az élelmiszerboltokban ilyesmit osztogatnak a menü-ötletekben szűkölködő háziasszonyoknak és háziférfiaknak. A fenntartásaim továbbra is ott motoszkáltak fejemben, ám egyre halkabban és távolabbról szóltak és máris azon kaptam magam, hogy a sajtpultnál állok és manchego sajtot kérek.

tapas fuet 1

Ettől kezdve már csak azt kellett elérnem, hogy senki ne zavarjon az alkotásban. Ez nem sikerült, viszont felfedeztem, hogy a tapas igazán gyerekbarát eledel, mivel sokat lehet vele babrálni és azt, mint tudjuk, a gyerekek szeretik. (Sokszor elküldtem őket kezet mosni!)

Ötféle étel készült, négyről kép is:

mosaic tapas

Chorizos al vinto tinto: chorizo helyett magyar csípős a kolbász, és/de nagy sikert aratott. Nagyobb adagban salátával egytálételként is megállná a helyét.

Fetával töltött aszalt sárgabarack pirított dióval: rendszeres olvasmányom, Anne receptje alapján készült, de valahogy az itteni sárgabarackokat nem lehet megtölteni, ízre azért így is remek.

Manchego sajt-aszalt paradicsom-olivabogyó-szardella-zellerfalatka az említett finn újságból. Csak fel kellett halmozni és vigyázni, hogy a gyerekek ne szúrják ki egymás szemét.

Húsos szalonnába göngyölt aszalt szilva és csirkemáj rozmaringággal: az enyhe magyar retró beütést ellensúlyozza az aszalt szilva és a rozmaring. Azok garantáltan nem idézik a nyolcvanas éveket.

Feta sajtos humusz (ismét Anne-től): fotója nálam nem elég vonzó, így vizuálisan száműzve, ám kulinárisan nem.

Összegzés: a következő öt-tíz évben nem tervezek ismét tapas-vacsorát adni, mivel fenntartásaim nem bizonyultak alaptalannak, a tapas mindamellett finom ételekből áll és kiváló társasági menü. Valamint sajnos a gyerekek is nagyon megkedvelték.

uk
Who has the time, energy and most of all nerves to prepare tapas at home? Well, that was my attitude until I received a beautiful booklet full of tapas made of this and that, this and that being so very alluring that I forgot all my misgivings and set out on the tapas trail. It needs to be said that it is not done in fifteen minutes after work on a gloomy Wednesday evening but it could be ok once in a while on lazy Saturdays.

Five different dishes were made, four photos are supplied as tapas resemble people as not all of them are photogenic. Most probably tapas-making will remain a one-time venture for me but it was fun while it lasted. Big thanks to Anne and her wonderful blog for two recipes out of five.

10 hozzászólás

  1. Az én leányom nagy tapas rajongó lett Hollandiában (némi érzelmi rásegítéssel), de eddig még nem merült föl bennem, hogy így is a kedvében járhatnék, de miért is ne? Mivel a finn nyelvtudásom megállt a kitos-nál és kippis-nél, tudnál valami angol-német nyelvű forrást megjelölni? Ezt az Anne-t még megnézem.


  2. Most látom. hogy új a fejléc. Szép.


  3. Az érzelmi rásegítés sosem árt, még a tapasnak sem! Kolbászos Mammánál olvasható, Chili&Vanilia is sokat írt tapasról, csak rá kell keresned, Anne feltétlenül. Összerakósnál csak össze kell rakni, ha nem kapsz manchegót, akkor vegyél mást, a lényeg, hogy kilója ötezer felett legyen:) A csirkemájasban csak aszalt szilva és egy rozmaringág van. Más forrást nem használtam, annyira nem mélyültem el. De majd Te:) A fejlécet a hétvégén újítottuk, mármint én megrendeltem, gyermekem megcsinálta, köszi az ő nevében is.


  4. “tudati érési folyamat” :) – remélem, ez néhány területen nálam is bekövetkezik. :)


  5. Szépek lettek ezek a tappancsok (nálunk ez a neve). Szerintem a vendégek elismerő csámcsogása megéri a ráfordított időt. Bár én gyakrabban utazom olasz vegyes ízelítőben, amit inkább csak szeletelni kell. Sárgabarack helyett próbálj aszaltszilvát, abból lehet jó puha, tölthetőt kapni.


  6. Eszter, ezen hangosan felnevettem: “ha nem kapsz manchegót, akkor vegyél mást, a lényeg, hogy kilója ötezer felett legyen:)” Ez a kitétel azért is jó, mert tág teret nyit a kísérletezésnek, ugyanis lassan minden sajt megfelel ennek a kitételnek:(


  7. Zsuzsa, nekem is még számtalan területen kellene megvilágosodnom. De a részsikereknek is örülni kell!

    Dolce Vita, tappancs és aszaltszilva: mindkettő kiváló ötlet!

    Szia fakanál, hát igen, a piszkos anyagiakon is jót lehet nevetni, és én is azt teszem, csak ne szeretné mindenki mindenből a legdrágábbat…


  8. Hú, emlékeztettél, hogy folytatni kell(ene) a tapaszvacsorát:-) (teccik.) mind meg is van, majd postolgatom. Szerintem adj neki még egy esélyt, én kistálasakat csináltam, (mint a boros kolbász) azt előre is meg lehet.


  9. Mamma, folytasd, hátha megint ihletet kapok.


  10. […] és tapasok (Chilii) Nem kell tapasz(Tintaleves) Pintxo-party (Chili és Vanilia) Tapas(z)talatok falatonként 1. (Macikonyha) […]



Vélemény, hozzászólás?

