h1

Spárgát spárgával II.

2007/05/07

hu
Az előző bejegyzéshez csatolt linkgyűjteményből, valamint a valós élettel való érintkezésből tudjuk, hogy spárgából rengetegféle ételt lehet készíteni. Levest, salátát, köretet, előételt, sülve, főve, mártással, zölden, fehéren (szerintem mondjuk csak a zöld vehető spárgaszámba), lilás elhajlással és így tovább és tovább. Ezenkívül azt is tudjuk, hogy a legegyszerűbb dolgok bizonyulnak (nagyrészt) a legjobbnak. Mert miért bonyolítanám az amúgy sem egyszerű életemet még jobban össze, amikor májusonként öt alkalommal spárgát teszek az asztalra. Persze bonyolítom én, mert az ember sosem tanul, volt itt már abszorpciós tészta, spárgakrémleves és miegymás, aztán minden ilyen alkalommal arra jutottam, hogy mégsem kell az a bonyolítás. A spárgának és nekem is az a legjobb, ha őt sós, enyhén citromos vízben főzöm, párolom, tálra rendezem és vinaigrette mártást adok fel hozzá.

sparga 3

És itt ragadom meg a rég várt alkalmat saját vinaigrette mártásom ismertetésére. Nem nagy különlegesség, ráadásul csalás az egész, mert mi nem jó, amibe elég rendesen tettek cukrot. A gyerekek is imádják, hiszen a mártogatás és az olajos lé szétcsöpögtetése remek esti szórakozás!

Az én vinaigrette mártásom
két köteg spárgához

5 ek. olivaolaj
2 ek. fehér balzsamecet (bármilyen ecetszerű anyag lehet, citrom is)
1 ek. édes mustár
2 ek. lágy barnacukor


uk
My vinaigrette dressing

Asparagus is just an excuse to at last write about my vinaigrette dressing which is nothing special really, its allure is so cheaply created that I almost blush with shame and cast my eyes down as it has sugar in it and who doesn’t like that, especially as this is a soft, almost live version of a cane sugar. Here vinaigrette accompanies asparagus. Recent asparagus recipes of the Hungarian gastroblog sphere are collected here.
 

5 hozzászólás

  1. Hahó, megdobtalak egy hógolyóval!


  2. Hógolyót kaptál:http://cseresznyekert.blog.hu/2007/05/09/kerdezosdi


  3. De hogy miért nem láttam, hogy t3v már dobta? Pedig előbb írta.


  4. Köszönöm a hógolyókat, igyekszem felnőni a feladathoz!
    Cseresznye, nem tudom, miért nem láttad, pedig itt nincs moderálás, mindenkinek magának kell moderálnia magát:) Szóval nem tudom, de nem baj, mindig szerettem hógolyózni.


  5. Tom, hogy nincs moderálás, mikor írtam, még semmit nem láttam, mikor elküldtem, már ott kuksolt tévedésé.
    Nem baj, lényeg a válasz úgyis.



Vélemény, hozzászólás?

