h1

Micsoda szombat

2007/12/01

hu
Nálunk a szombatok mindig úgy kezdődnek, hogy a férjem morog, amiért a kicsik nincsenek otthon. Ezt a morgást egyhetes egyeztetés előzi meg a nagymamával, aki tudja, hogy morgás lesz, mégis szeretné magánál tudni a kicsiket, hogy gyerekzsivajjal töltse be a házat. Ma a morgást frissen sült kenyérrel és libamájconfit-val próbáltam ellensúlyozni, ami némiképp sikerült. Reggeli után mellém szegődött a kicsik bátyja és a további program iránt érdeklődött. A magam részéről el tudtam volna képzelni a következőket, mivel a zsivaj, ugye, áthelyeződött a nagyszülőkhöz: ágyba való visszafekvés és alvás, ágyba való visszafekvés és újságolvasás, háborítatlan blogírás, háborítatlan blogírás és internetezés, hosszú és bonyolult étel elkészítése, hosszú és bonyolult desszert elkészítése, majd ismét ágyba való visszafekvés stb. Egy tizennegyedik életévéhez közeledő fiatal felnőttnek mindez azonban nem valami vonzó program, így elő kellett állni a B tervvel. Ami mindig van. (Ezen a ponton nevezett fiatal felnőtt közbeszól: “A B tervvel én álltam elő.” Na jó, ezen ne nyissunk vitát, sokkal érdekesebb részek is következnek.)

A B terv úgy kezdődött, hogy elmegyünk a Keserédesbe, elhozzuk a törzsvásárlói kártyánkat, és megdicsérjük Melange-ot a csokipályázat kiváló lebonyolításáért, majd előadjuk magyarázatainkat arról, miért nem a tervezett féltucatnyi pályaművel szerepeltünk. A boltban Melange urát találtuk, aki rendkívül szakszerűen állta a tömegek szombat délelőtti rohamát. Az általa főzött kávé egészen kiváló volt, a forró csokoládé nemkülönben, amelyet fiam tesztelt, immár másodszor (majd közölte, hogy az otthoni ehhez képest smafu). A beszerzett csokitermékek felsorolását mellőzöm, mindenesetre szép kis zacskóval távoztunk. Megtekintettük a környék összes könyvesboltját, ám ezúttal nem vettünk semmit, mert nem tartanak pont olyan képregényt, amit fiam keresett, olyan kínai nagyregényt, amelyet a férjem és olyan szakácskönyvet, amelyet meg én. (Szerencsére ez a helyzet a későbbiekben kedvezően alakul. A kínai regény kivételével.)

Az Újlipótvárosból, egykori lakhelyünkről nem messzebb mozdultunk el, mint az Opera környéke. Gyermekem ugyanis rendkívül jó érzékkel felismerte, hogy itt a jó alkalom a képregénybolt felkeresésére. Amely az Opera mellett meglepően nagy területen és szép kiállításban található. A képregény műfaja évek óta egy olasz klasszikus formájában van jelen családunk felnőtt tagjainak életében is, míg a fiatal felnőtt korosztály lényegesen szélesebb spektrumban fogyasztja ezt a zsánert. Innen is törzsvásárlói kártyával és pár kiló irodalommal megrakodva távoztunk. Azt a tényt, hogy szakácskönyvképregény nem volt, kiválóan ellensúlyozta az átellenben talált bolt, ami sajátos elegye a bicikliraktárnak, kávézónak és antikváriumnak. Utóbbi részleg rengeteg angol nyelvű papírkötéses könyvet árusít, többek között gasztronómiai irányultságúakat. És mit találtam közöttük? Na mit? – kérdezi vissza mostanában a kétésféléves: Nigel Slater két paperbackjét!!! Hát tudom én ezt megfelelő lelkesedéssel közölni e helyen? Évek óta olvasok és hallok róla, figyelemmel kísérem az Observerben kitűnő gasztrorovatát és vágyom könyvei olvasására. És most az enyém lett a Real Fast Food és a Toast. Ha Nigel valóban olyan jó, mint amilyennek írják, még szerepel majd itt.

Ha már a belvárosban jártunk, régi adósságomat akartam törleszteni M. barátnőm kedvenc virágboltjának meglátogatásával. Igen, virágbolt a gasztroblogban. Mert ez olyan virágbolt, ami mellett kávézó működik, valamint mindkét üzletben mindenféle szép holmikat dobáltak le hanyag eleganciával. Egy táskáról úgy látszott, az egyik vevő válogatás közben tette le, aztán a kikandikáló árcédula árulta el. A rajta szereplő számtól elájultam, igaz, a táskától is. Egyelőre azonban megmaradtunk a kávé-tea tárgykörben, amelyhez még a kiskanál is külön dizájnoltan érkezett. Fizetésnél feltűnt egy kis reklámcédula, amely a közeli francia delikáteszt hirdette. A helyszínen kiderült, már két és fél éve működnek igazi francia hangulatban és árukkal. A rózsaszínű bevásárlókocsinál többet erről nem is mondanék, érdemes megtekinteni a választékot és megérezni az atmoszférát. Ezután már csak útban a parkolóhoz ugrottunk be egy lakberendezési boltba, ahol csak karácsonyi díszekre súlyos tízezreket költhettem volna el.

Itthon már csak tésztát gyúrtam durumlisztből, míg pihent (a tészta), beleolvastam Nigelbe és imádtam, elkészítettem a szószt (paradicsomos-olivabogyós) és visszatértem új könyveimhez.

Fiam illusztrációja a mai nappal kapcsolatban
Katt rá a nagyobb képért! Köszönet fiamnak az illusztrációért!

uk
Good Saturday
A picaresque post relating the route and stops of a Saturday as accomplished by son and mother.

15 hozzászólás

  1. Most aztán fel vagyok háborodva, de mélységesen! Ez nem ér! Tegnap voltam Treehuggernél a Csengeryben, és kedvesen átirányított az Operához, hogy épp a minap szállított oda remek szakácskönyveket. Látogatásom keddre volt ütemezve. Erre valaki felvásárolja előlem kedvenc szerzőm műveit, brühaha, teljesen oda vagyok!
    És pont a Tintaleves, kedvenc bloggereim egyike, hát hogy haragudhatnék így rád?! ;)


  2. Zsuzsa – Megértem a felháborodásodat, engem is megütne a guta! Vigasztalásul: 1. maradtak ott még egész pofás kis könyvek, pl. egy Deliát otthagytam, amit már keserűen bánok, 2. bármikor kölcsönadom őket, ha kéred. Egyébként Neked is kedvenced NS? Mit olvastál már tőle? Esetleg csereberélhetünk.


  3. Ma már két Nigelos hozzászólásom is elszállt az éterben, csak azért próbálkozom újra, mert rendkívül kitartó vagyok.
    Igen, kedvelem Nigelt, két könyve van meg csak sajnos, a Real food, meg egy pici füzetke, 30 minutes suppers, ez egy válogatás több könyvéből, szintén Treehuggernél szereztem. Meg olvasom az Observer Food Monthlyn is.
    Köszönöm a cserebere felajánlást, egyeztethetünk majd az ügyben.

    Azt is megjegyeztem, hogy feltűnt az új fejléc, csak már lassan kezdem unni ismételgetni magam.


  4. Örülök, hogy végre rendesen működsz, nem is tudom, hogy gondoltad, hogy nyáron megszöktél??!


  5. Zsuzsa – Hová és főleg miért szállnak el a hozzászólások?? Fogalmam sincs. Örülük, hogy kitartó vagy! Cserebere-ugyben egyeztethetünk, amint kiolvastam őket. Majd jelzem. Fejléc megdicsérését köszönöm a fiam nevében! Nélküle se fejlécem, se blogom nem lenne.

    Cserke – Örülök, hogy örülsz. Vajon mikor tudom a nyári lazsát meg nem történtté tenni?


  6. Már azért dolgozgatod lefelé:))


  7. Az Arioso-tól volt az összes esküvöi virágunk és virágdíszünk :-)) Nagyon szépek voltak, csak a fejdíszt rontották el, de azt nagyon, úgyhogy nem is tudtuk használni… Nigel Slater meg nagyon jó, nekem a Real Food van meg plusz a Toast.


  8. Cserke – Örülök, hogy észreveszed a nagy igyekezetet.

    PartizánOrsi – Hát nekem esküvői virágom nem lesz onnan, de egy táskára még beneveznék.


  9. Megjártam a boltot. Deliától a One is fun-ra gondolsz? mert azt láttam. Megvan nekem egyébként, cserealapként szóba jöhet ez is. :)
    Csak egy Gordon Ramsay-t hoztam el (Seasons, winter), itthoni áttanulmányozás után láttam, hogy nekem kissé sok hal és hús étel van benne, de azért remélem lesz benne 1-2, amit használni tudok. Nigelláért kissé sokalltam a 3ezer forintot. Ezerért megvenném.


  10. Zsuzsa – Úgy látom, hogy szombat óta is javult a felhozatal, én csak a Deliát láttam, Ramsay-t és Nigellát nem. Cserebizniszt feltétlenül be kell indítani. Egyébként Nigelt vacsoráztunk: szardellás szendvics olajbogyóval és paradicsommal.


  11. Én a Csengery utcában voltam. Hol van könyvesbolt az Operánál?


  12. phzs – Abban az utcában, ami az Opera mögött van és párhuzamos az Andrássy úttal. A Dalszínház utcán bemész és ez a bolt pont szemben lesz. Én is elmegyek még egyszer a hétvégén, ha hagynak. Mármint a családom. A Csengeryben mi van?


  13. Nekem eltéve egy rongyos, de mégis patinás Agatha Christie kötet. Remélem, K. beugrik érte jövő héten.


  14. phzs – Rongyos, de patinás Agatha Christie nálunk is kilószámra található. Cserebizniszt szívesen beindítanám, tudom, hogy van egy-két (tizenkét) könyved, amit nagyon elolvasnék.


  15. Mire fájna a fogad leginkább??



Vélemény, hozzászólás?

