h1

Születés/nap

2008/01/31

hu
Újévi fogadalmaim közül a legkeserűbben eddig azt bántam meg, hogy ígéretet tettem arra, megtartom az első blogszületésnapot. Már akkor nagyon furcsának találtam, hogy egy blognak születésnapja van, amikor még csak olvastam a blogokat, aztán persze sokkal elfogadóbb és toleránsabb lettem, mert az ember fejlődik és a gyereke is kamaszodik. Ráadásul jobbnál jobb ötletek sorjáztak elmémben a blogszületésnap legalkalmasabb megünneplésére. Olyan jók, de olyan jók, hogy a végén itt állok és nem tudok közülük választani. Mert melyiket is választhatnám ezek közül:
1. Körkép azokból a receptekből, amelyek a kollégák blogjairól bekerültek az állandó repertoáromba. Főhajtás lenne ez a kiváló szerzők előtt, de mit mondjak azoknak, akiknek imádom a blogját, de egyetlen receptjüket sem főztem meg? Nem jó, sértődés lesz és diplomáciai bonyodalom.
2. A Tintalevesen eddig elvarratlan szálak eltisztázása. Olyan nemzetközileg is jegyzett válsághelyzetek elemzése, hogy pl. miért változott meg a blog fejlécében olvasható szöveg, miért kezdődtek meg sorozatok, amelyek aztán nem folytatódtak, mi (nem) lett a rokoni segítségnyújtásból, stb. Ez olyan lenne, mint az élveboncolás, kell az nekem?
3. Megosztom féltve őrzött, hétpecsétes csokitorta-receptemet, ami miatt két tortaformát kell tartanom, hogy egyszerre kettőt süthessek.

Még szavazógép beállítására is gondoltam, ám szerencsére az ennek megvalósítására képes gyermekem nagyot nevetett rajtam. Így hát a születésnap kipipálva, feladatok felsorolva, végrehajtásuk elnapolva (ez biztos a kedvenc foglalatosságom, olyan sokszor csinálom). És mi van a csokitortával?

csokitorta mozaik

Hát azokból is nehezen tudok választani. Mert bizony megsütöttem és megettem már a csokitortám jó részét. Külön szavazásra kellene bocsátanom, melyik csokitorta legyen a szülinapi. Mert van karamellás, fehércsokis, kakaóbabos, trüffeles, marcipános, szedres. Nem is beszélve a titkos csokitortáról. Ahhoz még sok tintalevesnek el kell fogynia itt!

uk
A somewhat elusive celebration of the first anniversary of this blog. The chocolate cakes are very real though.

11 hozzászólás

  1. Eszter, én szívesen segítek Neked, hogy legalább a gondolkodással ne kelljen töltened az idődet. A karamellás, kakaóbabos, trüffeles és titkos csokitortát mindenképpen süsd meg, a másik hármat is esetleg, én meg drága időmet feláldozva szívesen elmegyek hozzád, megkóstolom őket, és megmondom, hogy melyikről írjál részletesen. Vállalom azt is, hogy a felesleget elhozom, ne kelljen aztán ott napokig 6-7 csokitortát kerülgetnetek.
    A recept végén azért elvárom, hogy néhány mondatban kifejtsd a helyiszezonáliskörnyezettudatos témakört. ;)


  2. Ja, és persze boldog blogszülinapot! :)))


  3. Eszter, én a szedresről szeretnék nagyon bőven hallani, még azt is kivárom, ha csak a második születésnapon írod be a receptet:)
    És még egyszer köszönöm a tegnapi ebédet, remek volt!:)


  4. Eszter, az összes csokitorta jöhet. A titkos persze külön idegesít…
    Élvezettel olvasom minden írásod, úgyhogy én még sok ilyen alkalmat kívánok (magunknak), amikor elmorfondírozol, mit is ne csinálj meg egy ilyen jeles napra.


  5. Na most akkor ez szülinap, vagy nem szülinap:)? Ha igen, még sokat, ha nem, akkor is, és egyébként is, kérjük a karamellásat, kakaóbabosat, szedreset, ilyen sorrendben!


  6. Ez igazi tintalevesszülinapos írás volt.Nem is kellett több, a torta jöhet postán.(a titkost kérném)


  7. Nahát, azért ilyen későn, hogy ne lehessen gratulálni?:-)
    Ha lehet kérni, akkor azt kérném, hogy maradj meg ilyennek, csak kicsit gyakrabban.

    (Ui: a karamellásat elküldheted csak nekem, emailben is. Megsütném és megenném az egészségedre. Beszámolnék persze. Na, ez díl?:-)


  8. Zsuzsa – Meg vagyok hatva, hogy ekkora áldozatra lennél képes! Ez a csokitortás zsúr nem is rossz ötlet. Például kiváló alkalom lenne a könyvcserére.

    Fakanál – Rendben, egy szedres csokitorta rendel. Én is nagyon élveztem az ebédünket, aztán kitaláltam a következő helyet, ahova legközelebb elmehetnénk.

    Cserke – Összes csokitorta rendel, ha jól értem. Egyébként azon is elmorfondírozhatnék, hogy miért van ez a rengeteg csokitorta, viszont csak egyetlen szerepel a Tintalevesen. Mit mondana erre az analítikusom? Ha lenne…

    Ch&V – Ennyi tellett tőlem, de ígérem, hogy több születésnap nem lesz, viszont annál több csokitorta, ami Neked különösen jár, mint ösztönző és ihlető hatás.

    Piszke – Fejlesztési osztályunk megkezdi a csokitorta szállíthatóságának és postai továbbításának csomagolástechnikai kísérleteit.

    Mamma – Esküszöm, hogy a gyermekeim születésnapjait nem szoktam visszadátumozni. És mindig kapnak csokitortát. Karamellás megy (amint megtalálom őt), bár lehet, hogy a Tintalevesen csokitorta hetek következnek és akkor patakban folyik itt a csoki.


  9. Én is kicsit elkéstem,de legalább két bejegyzést olvashattam egyszerre. Minden jót kivánok az enyémmel majdnem egyidős blognak.


  10. a karamellást nagyon szeretném, ha az a bal alsó! ha nem, akkor is. és boldog szülinapot!


  11. phzs – Köszönöm a jókívánságot!

    grenadine – Köszönöm és a csokitorták jönnek majd sorban.



Vélemény, hozzászólás?

