h1

Rekonstrukció I.

2008/02/17

hu
A legtöbb amatőr szakács rendszeresen rekonstruál. Olyan ételeket, amelyeket valahol ettek, láttak, felködlik emlékezetükből, de valamilyen oknál fogva nem áll receptje rendelkezésükre. Az én esetemben külön (pszicho)analízist érdemel, hogy utálok receptet elkérni, bár az okát ismerem: én is utálok receptet adni. A blogolás az persze más. Kicsit fejlődtem is e téren, mióta blogom van: már nem nyelem le keresztben azt a barátnőmet, aki egy receptemet (mert az persze az én receptem!) el merészeli kérni. Azért nem sietem el, egy recepttel a most 14 éves fiam óvodáskora óta tartozom az egyik anyakollégának (most már valószínűleg sosem kapja meg, teljesen eltűntünk egymás életéből), a banánkenyeret pedig kifejezetten azért tettem fel a múlt héten, hogy végre teljesítsek egy tavaly májusban keltezett kérést (ezúton kérek töredelmes bocsánatot I-től).

Időnként megfordulok egy helyen, ami nem étterem, mégis profi szakácsot tartanak. És ott aztán mindig van mit rekonstruálni. Legutóbb például ezt a gesztenyelevest. Biztos vagyok benne, hogy a szakképzett konyhafőnök lényegesen bonyolultabban állt hozzá a dologhoz, de háziasszonyosan megfogalmazva ez a gesztenyeleves bármikor képes egy téli ebéd fényét emelni.

Gesztenyekrémleves

gesztenyeleves3 doboz mirelit gesztenye
2 l zöldségalaplé (vagy annyi, amilyen sűrűségű levest szeretnénk)
só, bors, chili ízlés szerint
1 dl tejszín
kevés olivaolaj

A gesztenyéket a zöldséglében puhára főzzük. Levesszük a tűzről, botmixerrel krémesre turmixoljuk fűszerezzük és ízlés szerint fűszerezzük. Tálaláskor olivaolajjal díszítjük.

uk
This is a reconstruction of a chestnut soup I once had at a gala dinner. As I am reluctant to ask for recipes (a trait to be psychoanalyzed in the case of a gastroblogger), I had no other choice than to reconstruct the recipe. In my version it is a very simple, yet special first course for a Sunday dinner in winter time. You just cook peeled chestnut in vegetable stock, puree it with a mixer, add seasoning and chili to taste and a little cream, then garnish it with a blob of olive oil.

Vélemény, hozzászólás?

