h1

Csokitorta III.

2008/04/01

hu
Mi mással próbálnám egyensúlyozni blogjaim vészes elhanyagolását, a húsvéti ünnepkör csupán érintőleges említését és a főbűnt, a VKF hétvégén esedékes fordulójából való kimaradásomat? Nem, nem kezdek hosszadalmas magyarázatokba az élet viszontagságairól, küszöbön álló utazásomról, a tavaszi szelekkel tömegesen érkező ügyfelekről, az ünnepek hatásáról a magyar anyák lelki egyensúlyára és a bébiszitter eléggé el nem ítélhető lakásfelújításáról. Inkább jöjjön egy újabb csokitorta.

nigel csokitortaEz a csokitorta komolyan veszélyezteti szupertitkos receptem “a világ legjobb csokitortája” címét. Mitől is olyan ellenállhatatlan? Van benne csoki, kávé, dió. Mit kívánhatunk még egy csokitortától? Elmosogatni nem tud, de rendeltetésszerű használat esetén garantáltan földöntúli élmény. Pláne ha mások bátrabbak, mint én, és idejében kiveszik a sütőből. Hogy mikor van az ideje? Hát akkor, amikor belül még ragacsos a tészta. És hogy ezt honnan látjuk? Sehonnan, mert a ragacs belül van. Ehhez kell a bátorság.

Diós csokoládétorta

200 g étcsokoládé
1 adag presszókávé
200 g vaj
80 g liszt
1 tk. sütőpor
2 csapott ek. kakaópor (igazi!)
125 g darált dió
5 tojás
200 g finomítatlan nádcukor

Egy 23-24 cm átmérőjű tortaformát kivajazunk és belisztezünk (vagy bevajazunk és kilisztezünk?) A sütőt beállítjuk 180 fokra.
A darabokra tört csokit vízfürdő (lábos, kevés víz gyöngyözve forr benne, fölé ráillő fémtál, na ő a vízfürdő) felett megolvasztjuk, ha már olvadozik, beleöntjük a kávét és beletesszük a darabokra vágott vajat. Nem kavargatjuk.
A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük, a sárgáját  felverjük a cukorral, hozzáadjuk az olvadt csokis keveréket, beleszitáljuk a sütőporral elkevert lisztet (elég a sütőport a lisztre szórni, csak ne lássa senki), a diót és a kakaóport. Végül könnyedén belekeverjük a tojáshabot, ügyelve arra, hogy ne keverjük ki a levegőt.
A máris nagyon finom tésztát a tortaformába öntjük és 25 percig sütjük. Kihűlve szeletelhető. Őrület.
Nigel Slater The Kitchen Diaries 99. oldalán olvasható márciusi étel. NS mandulát használ és rengeteg edényzetet. A torta attól még fenséges.

uk
What could make up for my utter negligence of this blog and that blog than a fabulous chocolate cake from Nigel Slater’s The Kitchen Diaries. His is an almond chocolate cake and mine has walnut in it instead but the bottomline is the perfect combination of chocolate, coffee and whatever nut one fancies. Should be prescribed as an antidepressant.

7 hozzászólás

  1. Ne is mondd, a húsvét nálam meg sem említődött. (Leginkább azért, mert nem is készült semmi húsvéti)
    Ezt a tortát már én is megcsináltam (mandulával), megerősítem, hogy isteni.


  2. Azt hiszem, kénytelen leszek megcsinálni. Csokitorta ügyben kénytelen vagyok hinni neked. :)


  3. Zsófi – Örülök a megerősítésnek!

    Zsuzsa – Feltétlenül próbáld ki, látod, nemcsak én mondom:)


  4. Mekkora az ‘adag’ presszókávé és mivel lehet helyettesíteni?


  5. Na, tegnap már meg is csináltam, mandula volt itthon, azzal. Tényleg nagyon finom, de hozzátenném, hogy egy nap állás még további magasságokba emeli, így a nagy önmérséklettel rendelkezők szerintem a célidőpont előtt egy nappal készítsék el.
    Kénytelen leszek még egyszer megcsinálni, mert szerintem az én sütőmben + 3 perc kell neki (nagyon bátor voltam).

    Franci, én most egyszemélyes kávéfőzőben főztem le egy adagot, ez 0,8 dl.


  6. Franci – Adagot ld Zsuzsa kommentjében. Helyettesítés helyett szerintem hagyd ki.

    Zsuzsa – Igen! Nekem is nagyon finom lett másnap, ezek szerint ez nem véletlenszerű jelenség. Pedig én nem is voltam olyan bátor.


  7. Tudom, hogy furcsán hangzik,de én tettem egy kis joghurtot a tésztájába. (A muffin-nál sőt a palacsinta tésztában is!!! bevállt már)
    Az eredmény egy kevésbé morzsalékos tészta, amit sokkal nagyobb élvezettel majszoltak a gyerkőcök.
    Szerintem próbáljátok ki. Ugyanezekhez az arányokhoz két evőkanál natúr joghurtot adjatok.



Vélemény, hozzászólás?

