h1

Egy hét Isztrián II.

2008/08/06


A bevezető után lássuk, milyen étkek készültek a főzőalkalmatosságokkal gyengén, tengeri kilátással viszont pazarul felszerelt isztriai konyhában.
Fekete, pontosabban kék kagylót tavaly készítettem először, idén kétféle ételben használtam fel. Készült egy fehérboros-tejszínes-fokhagymás változat, amelyet ropogós zsömlével ettünk meg, valamint egy paradicsomos szószban főtt, ebbe vettem egy marék vongolét (most kerestem rá és úgy tűnik, hogy magyarul Vénusz-kagylónak hívják), ami üdvözlendő színfoltnál többnek nem bizonyulhatott, a gyerekek kijelentették, hogy túl kicsi benne a hús, maradjunk a cozzénál. A kagylókat spagettire pakoltam, így lett mindebből spaghetti alle cozze e vongole. Ami nem italomán sznobéria Isztria olasz gyökereit ismerve. Szerencsénkre ez ma is élő hagyományt jelent, az olasz általánosan beszélt idegen nyelv errefelé.
Az utazás előtti utolsó estén a család összes holmijának és saját őrületeim (paradicsomkés és citromos bors) bepakolása után levezetésképpen gasztroblogokat olvasgattam. Készen álltak már a jegyzeteim polipra, tintahalra, de ekkor megláttam egy paella-receptet, így bedobtam még egy zacskó rizst és a kis doboz sáfrányomat. A paella rizs-részét nem mutatnám most meg, mert az ideiglenes körülmények nagyban meglátszanak rajta, a kétféle kagyló, a scampi és a kis szardíniák viszont rizs nélkül is jól mutatnak. Tanulságok: 1. nagyon összetett ételre nem szabad idegenben vállalkozni; 2. a scampit nagyon nehéz maradandó kézsérülések nélkül tisztítani, valamint: 3. a paellához nem jó a basmati rizs. Egyáltalán.
A nem teljesen sikeres, viszont teljesen elfogyasztott paella után viszont csupa sikertörténetről számolhatok be. A tavalyi paradicsomos polip után idén az egyszerűségre hajtottam és nagyon megörültem, mikor Jamie Oliver olasz könyvében (ami nem szakácskönyvként, hanem gasztronómiai fejlődésregényként olvasandó) rátaláltam a polpo semplice receptjére. Hát ennél egyszerűbbet tényleg nem lehet elképzelni, viszont sokkal finomabbat sem. Egyedüli nehézsége a polip megtisztításában rejlik, szerencsére a fogások tavalyról ismerősek voltak, a kétséges részeket pedig a biztonság kedvéért meghagytam Lajosnak, a háziak elkényeztetett sirályának.
Folyt. köv.


As Hungary is landlocked and doesn’t have reliable and/or affordable supplies of fresh seafood, we ate fish and all kinds of sea creatures for a week in Croatia.

Vélemény, hozzászólás?

