h1

Majdnem hű másolat

2009/04/19

Ezt a tésztaételt a Culinaris Balassi Bálint utcai bisztrójában kóstoltam nemrég és azon ritka fogások közé került, amelyeket otthon is megpróbáltam rekonstruálni.  A baconbe göngyölt ceruzababbal körített rozéra sütött kacsamellet vagy a retekszeletekkel elegyített tonhaltatárt majd máskor készítem el a családnak, addig is be kellett érniük ezzel a spenótos-fetás fusillivel, annál is inkább, mert egyszerűsége ellenére kiválóan képviseli a Culinaris étlapfilozófiáját. A tavasz folyamán már másodszor jártunk ott és sosem kellett csalódnunk a változatos, tág látókörű, kreatív étlapban és az elkészítés módjában sem. A rengeteg helyen komoly gondot okozó kiszolgálás is mindig kedves, mosolygós és figyelmes volt.
Ha már másolok, a történeti hűség kedvéért hozzá kell tennem, hogy ezt a fogást nem is én ettem, de hagyok Zsuzsának még teret a reprodukció tökéletesítésére, hiszen a végeredmény finom lett, jó lett, mégsem olyan lett, mint az eredeti. És most nemcsak arra gondolok, hogy jól fejlett Fény utcai spenótleveleket használtam az eredeti bébispenót helyett, hanem az ízvilágból is hiányzott az a kis nem-tudom-mi. Vagy mégis tudom?
á

Spenótos-fetás fusilli
500 g fusilli
2 marék bébispenót
1 marék rucola (elhagyható vagy a spenót mennyiségének növelésével helyettesíthető)
200 g feta sajt (mellédobtam néhány golyó mozzarellát is)
80 g kesudió (a Culinarisban fenyőmaggal készült, de náluk nincs egy négyéves, aki állandóan kieszi a fiókból)
2 ek. olivaolaj vagy más hidegen sajtolt olaj (piszkei napraforgót használok)
só, bors ízlés szerint

Ez a recept az én olvasatomban arra épül, hogy a frissen kifőtt tészta melegében készül el a többi hozzávaló. Bébispenóttal nyilván jobban működik. Vagy lehet használni tisztán rucolát is.
Felteszünk egy nagy fazék vizet főni. A spenótot megmossuk, a vizet lerázzuk róla és csíkokra vágjuk (ha bébi, akkor utóbbi lépés nem szükséges). Ha használunk rucolát, kissé azt is összevágjuk. A kesudiót durvára vágjuk, ha fenyőmagot használunk, azt érdemes kicsit megpirítani. Kockákra vágjuk a fetát is. A fusillit megfőzzük, leszűrjük, egy nagyon nagy tálba öntjük, hogy kényelmesen el lehessen keverni mindent, és hozzáadunk mindent, szerintem érdemes az olajjal kezdeni.
Ez elég nagy adag, ami nem baj, mert a tésztasaláta olyan műfaj, ami eteti magát, másrészt hidegen is finom, így aztán piknikételnek is ajánlható

A képen a szerző hátrányos helyzetű gyermekei várják, hogy a fényképezés után végre elkezdhessenek enni.

6 hozzászólás

  1. Az én gyerekeim néha lázadoznak is….
    Múltkor titokban befalták az utolsó fényképezésre szánt sütit:O Bosszúból:))Kezdhetem újra:D
    Szóval gasztroblogger körökben tömegjelenségről van szó:D


  2. Jajj, csak nehogy egy pszihológus kikezdjen minket:))))


  3. trinity – Hát igen, erről külön meg kéne őket kérdezni, milyen szörnyű a gasztrobloggergyerek élete… Pszichológus tényleg ne kezdje ezt el elemezni!


  4. Én ezt megoldottam azzal, hogy vettem egy statívot. Tálalás előtt beállítok mindent a fényképezéshez, aztán csak behozom a kész tányért, beállítom a fókuszt, lefényképezem és rögtön ehetünk is. Két előnye is van: egyrészt így melegen eszünk, másrészt pedig seperc alatt végzek és az eredmény is sokkal jobb, mivel időben átgondolom a felépítést. Korábban Ditém kényelmesen elolvasta a mailjeit míg elkészültem, most már szinte addig se jut el, hogy betöltsön az oldal ;)


  5. Én is totál hátrányosnak érzem magam, hogy csak fényképen van előttem a kaja:)


  6. Beatbull – Nagyot fog nézni a család, amikor statívot kérek karácsonyra!

    Marcsi – Majd Rád is gondolok, amikor gyermekeim sanyarú sorsán sajnálkozom:)



Vélemény, hozzászólás?

