h1

A kímélő kakaós csiga

2009/05/01


Ezzel a címmel nagy érdeklődésre számítok, de már az első mondatban jelzem, hogy annyira azért nem lesz kímélő. Mert nem tud az lenni. Egy kakaós csigába bele kell tenni, ami belekívánkozik. A kímélet a kakaós csigát a másnapi reggelire vacsora után készítő és az egész napba már belefáradt kakaóscsiga-készítőre vonatkozik.
A kakaós csigát úgy szoktam csinálni, ahogy már többen megénekelték, legutóbb saját levében, időnként phzs nyomán finnesen vágom fel és úgy is nagyon finom. Most viszont eljött az a pillanat, a folyamatok mintegy közepén, amikor még a nyújtás, tekerés, vágás előttem állt, viszont a vaj olvasztását, kihűlésének kivárását sehogy sem volt cérnám végigcsinálni. Vissza már ebben a fázisban nem lehet táncolni, mert az egész cuccot még csak kivágja az ember (pedig dehogy), de a kakaós csigára számító családot már késő lett volna átprogramozni. A mentőötlet a tejszín volt, azzal váltottam ki az olvasztott vajat, a végeredményben ez nem mutatkozott meg, a tészta könnyű és omlós lett így is. Elvégre tejszín és vaj – majdnem azonos!
A reggelihez gondosan odakészítettem a delicious. legutóbbi számához tartozó diétás receptekkel teli füzetet, ha már kímélő ételekről fantáziálok…

7 hozzászólás

  1. szia!
    este melyik fázisig készíted el? reggelig hűtőben, aztán sütés? mindig félek a kelt tésztákat állni hagyni…


  2. nagyon ravasz címadás :) Viszont igen jó, hogy én is bedőltem neki – így legalább eljutottam a finn csigakészítés rejtelmeihez is :) – na meg ez a tejszines töltelék is jó ötlet


  3. Igen, ravasz-de én sejtettem, hogy a kímélet nem a kalóriákra vonatkozik:)))))


  4. Gabi – Teljesen készre csinálom, a sütést kivéve. Reggelig elvan a hűtőben, még az ízének is jót tesz, hogy ott áll. Nyugodtan próbáld ki, semmi baja nem lesz a kelt tésztának.

    Lúdanyó – A töltelék is lehet tejszínes, plusz a tésztába is azt tettem vaj helyett.

    Trinity – Ha arra vonatkozna, nem kakaós csigáról lenne szó. A szárazkekszes reggelimtől megkíméllek benneteket!


  5. Én nem szívesen cserélem a vajat tejszínre, mert a vaj kiadósabb. Kevesebb vaj csakhogy összeálljon. A sok fölösleges tejzsír bizony a legkevésbé sem egészséges.


  6. A múlt héten kipróbáltam a módszert, sokkal finomabb lett, mint a vajas krémmel. Aztán a megmaradt tejszínt az újabb adagnál már a tésztához is használtam, na az az abszolút nyerő! Az élesztőt csak egész kevés vízben oldottam fel, és tej meg vaj helyett tejszínt dagasztottam a tésztába – gyakorlatilag a teljes folyadékszükségletet ezzel. Utána meg ment rá a tejszínes krém, csodás lágy lett a tészta, krémes a kakaós része, jött, látott, győzött!


  7. Ribizli – Nagyon örülök!



Vélemény, hozzászólás?

