h1

Május

2009/05/18

Van egy barátnőm, aki mindig azzal nyúz, miért nem járok többet színházba, hangversenyre, egyáltalán, el. Mivel tényleg mindig ezzel nyúz, már belefáradtam a magyarázkodásba arról, hogy milyen fárasztó nekem egy-egy program előtt lerendezni az itthoni dolgokat incl. kölykök, bébiszityó, rend, kaja, nem beszélve saját testi és lelki felkészítésemről a kultúra befogadására, majd a program után a fenti listán szereplő személyek által leamortizált környezet helyreállításáról. (A sok gasztroprogramról meg pláne nem is beszélve…)
Most háromnapos (munka)programra indulva az utolsó pillanatban jutott eszembe, hogy a tiszta ruha becsomagolása, iskolai pénzek borítékolása, úszóholmi összekészítésa, szja befizetése és hasonló fontos feladatok mellett valami ennivalót is hagynom kéne a család nagymamának nem kiadott tagjai számára. (A kis doboznyi szusin kívül, amit esti meglepinek hagytam egyeseknek.) Ezt kapják:

Cukkinis-paradicsomos rakott tészta

Kifőztem egy zacskó pennét. Amíg főtt, egy kis olajon megsütöttem négy darab karikákra vágott cukkinit. Amikor még az al denténél is keményebbre főtt a tészta, kiolajazott üvegtálba öntöttem, rálocsoltam negyed üvegnyi passatát (paradicsomszósz), majd a sült cukkini felét (a másik fele a kecskesajtos-rukolás ciabattámba megy – nem bízom a konferenciakosztban). Az egészet jól elkevertem a tésztával, ilyenkor lehet sózni, kakukkfüvezni, oregánózni, ki mit szeret. Hozzá lehetett volna adni a vasárnapi tortából maradt ricottát, ha nem felejtettem volna el. Elsimítottam a tetejét, rákentem egy kis maradék Fuchs-féle tejfölt, majd megszórtam parmezánnal. 200 fokos sütőben kellene majd a fiúknak aranybarna tetejűre sütniük.
És ha valaki a fenti étel és a pasta al forno közötti mély összefüggésekre érez rá, akkor jó nyomon jár.

5 hozzászólás

  1. Ötletes.
    Csak nálunk otthon nincs ennyi olaszos hozzávaló. :(
    Klassz lenne, ha lehetne valami hasonlót készíteni magyarosabb összetevőkből. Majd kifundálom.


  2. pont van egy adag cukkini a hutoben, aminek meg nem volt sorsa, de most mar tudom, mi lesz
    cserga ezek mitol olaszos hozzavalok? amugy meg csinalj sonkas rakott tesztat, sonka, tejfol, sajt, nyammm


  3. amugy rakott tesztahoz miert hagyod nagyon al dente a tesztat? nem lesz az szaraz? a leirt passata mennyiseg nekem nem tunik soknak


  4. cserga – Hagyd ki a cukkinit és fűszernövényeket, hívd paradicsomos rakott tésztának, máris van egy magyaros(abb) egytálételed. És megspóroltad egy serpenyő elmosogatását is!

    roller – Azért nem érdemes nagyon megfőzni a tésztát (szerintem), mert a sütés alatt is puhul és ha már elewve al dente, akkor túl puha lesz. Annak, aki az olaszos tésztakeménységet szereti. Igazad van, a passata mennyiségét lehet növelni.


  5. koszi, kiprobalom egyszer igy, nekem kiszarad a teszta, az a tapasztalatom, nem pedig puhul, de majd tobb paradicsommal csinalom



Vélemény, hozzászólás?

