h1

Szezonnyitó

2009/06/02
Az egész évben gyűjtött befőttesüvegek válogatása

Az egész évben gyűjtött befőttesüvegek válogatása

A mostoha időjárás ellenére a pünkösdi hétvégén megkezdődött nálunk a befőzési szezon. Ez az aránylag új időtöltésem mind terápiás, mind pedig kulináris szempontból nagyon bevált. Idén nem a szokásos és logikus eperrel kezdtem, hanem a teljesen szokatlan és logikátlan cseresznyével. Ami rendes esetben nem jut odáig, hogy befőtté váljon, mert a cseresznyét azt úgy kell megenni, ahogy van. A cseresznyés süteményeket sem tudom hová tenni, nálunk ilyen sosem készül, nálunk a cseresznyét azt megesszük. Vagyis megeszem. Állítólag tudatilag módosult állapotba kerülök cseresznyeevés közben, amit én nem tudok megerősíteni, azt viszont igen, hogy életem egyik legnagyobb hibája volt egy júniusi utazás, amivel éppen a hazai

Csírátlanítás
Csírátlanítás

cseresznyeszezont hagytam ki. Azóta is bánom, mert Finnországban sok mindent lehetett kapni júniusban, de magyar cseresznyét nem.
Ilyen előzmények után a cseresznyebefőtt készítésére csakis az lehet a magyarázat, hogy rendkívül satnya és kevéssé ízes cseresznyéhez jutottam. További büntetésként nekem magamnak kellett leszedni a kis cseresznyekorcsokat a fáról, ahová zord szüleim könyörtelenül felzavartak, mert a cseresznyének le kell lenni szedve, akkor is, ha vacak.
Ez a cseresznye tehát nem júniusban okoz örömöt, hanem majd valamikor télen, a pálinkával felöntött adagok pedig kétszeresen.

7 hozzászólás

  1. “mind terápiás, mind pedig kulináris ”

    Aha, akkor ez a kuli-terápia :-))

    “Finnországban sok mindent lehetett kapni júniusban, de magyar cseresznyét nem”

    Az újzélandi cseresznyének mi a baja?

    :-)))))


  2. Nehogymár Bonne Maman, meg St.Dalfour…vagyis esetleg és kizárólag üveggyűjtési célból megvenni, vagy másoktól begyűjteni, és akkor idéntől csak házi :D

    St.Dalfour áfonyás…finom… na jó azt esetleg, mert itthon az áfonya macerás.


  3. Hobbiszakács – A kuliterápia minden értelmében abszolút találó! A cseresznye izraeli volt és alapvetően az volt a gond vele, hogy nem lehetett belőle azon az áron két kilót befalni. Azaz elérni a tudatmódosult állapotot.

    Piszke – Bevallom, hogy említett lekvárokat részben mi fogyasztottuk el. Az a fő bajom velük, hogy túl édesek. Erre is jó a saját lekvár, ami garantáltan csökkentett cukorral készül.


  4. Jaaj, csak vicceltem Eszter!!! Szerinted én miért ismerem meg őket a TETEJÜKRŐL??? :)


  5. Akkor jó! Nagyon megkönnyebbültem:)


  6. Jé, most nézem, te is cseresznyéztél:) Pálinkát milyet szoktál beletenni? mindegy?

    Na a cseresznyeevés nálam is így megy:))) ma sem tudtam abbahagyni, szóltam, hogy dugják el előlem…


  7. Hát nem tudom, az volt ráírva, hogy Feri bácsi pálinkája:)
    Üdv a cseresznyefüggők klubjában!



Vélemény, hozzászólás?

