h1

Nyári napló I.

2009/07/15

Nyári konyhai napló mobiltelefonról, képek és linkek nélkül, érintőképernyőn írva, ami olyan szintű kiszúrás, mint amikor tejszínhabbal hozzák a cappuccinót. Előnye viszont, hogy nagyon meggondolom minden szavamat, különösen az ékezeteseket.
Az elmúlt hét legnagyobb konyhai innovációja a fagylaltgép
csatasorba állítása volt. Óvatos duhajként kölcsöngéppel vitézkedek. Nem vagyok nagyon büszke arra, hogy több szempontból is hátrányos helyzetű kollégát fosztottam meg a nyárra a fagylaltkészítés lehetőségétől, bár van a helyzetnek olyan olvasata is, amely szerint kifejezetten jót tettem azzal, hogy eltávolítottam a kütyüt láb alól.
A fagyigépről kétféle fagyi elkészítése után elmondhatom, hogy teljességgel felnőttes képződmény. Ezt a macerát csakis az Ügy* mellett elkötelezett megszállott hajlandó végigcsinálni. El is nyeri méltó jutalmát az Ügy* iránt elkötelezett másik megszállottól, aki szó szerint elalélt a fagylaltgép gazdasszonyának ötlete alapján készült meggyszorbétól. A David Lebovitz The Perfect Scoop című alapművéből (mert ez is jött a géppel) származó csokifagyiról egy párbeszéd:
Én: “Képzeld el, kisfiam, isteni csokifagyit csináltam!”
Ő: “Igen? És olyan finom, mint a …” (itt mond egy márkát)
Én: “Persze, sőt, sokkal finomabb, ezt én csináltam elejétől a végéig.”
Ő: “De pont olyan finom?”
Én: “Ööö, egy kicsit azért más, mert nincs benne állományjavító, ízfokozó, stabilizátor meg ilyesmi.”
Ő: “Aha, szóval nem olyan.”
Hát tényleg nem olyan, de épp ezért szeretjük, legalábbis mi, felnőttek. Sok receptet tervezek még elkészíteni a fent említett könyvből (amit gondosan bekötöttem, ne aggódj, Zsófi!), és ki kell dolgoznom még a többféle fagyi készítésének ésszerű menetét is.

Ügy: gyermekeink és ha már mi is ott vagyunk, magunk adalékanyagmentes táplálása.

9 hozzászólás

  1. :-)) Remélem, vezeted majd ezt a naplót rendszeresen!


  2. :) hat igen, olyan fagyasztobol eloveve azonnal kanalazhato kremes nem mindig lesz!
    Ha jol le van hutve a tartaly es a fagyialap egymas utan ket adag fagyi gond nelkul elkeszul ;)


  3. az igazàn motivált lelkes blogger! grat az első iphone posthoz. szolidaritàsból én is arról kommentelek :))
    akkor most érdemes fagyigépet beszerezni, vagy nem?


  4. :-)))
    Éljen-éljen! Még-még-még!


  5. Vesta, Ízbolygó – Igyekszem, csak azok a fránya vendégek és büdös kölykök hagyjanak.
    Lilahangya – Konkrétan a fagyos edény két íz közötti felfagyásmentesen tartása jelent kihívást.
    Gren – Akinek rengeteg helye van, annak egyértelműen kötelező, amúgy még nem tudom.


  6. Eszter, en ki szoktam torolni papirtorlovel es kesz …


  7. Hát igen, csak közben odafagy a kezem, plusz sosem szárad meg, mert előbb fagy rá a víz. Neked biztos önfagyasztós a géped. Azért ez is megoldható.


  8. Remekül megy ez a mobilposztolás, ügyes, vagy. :) Tényleg pech, ilyen sok ékezetes betű van…
    Nálunk ma ribizliszorbet készült, és önző voltam, de két gombócnyit elhappoltam a gyerekek elől.
    A hátrányos helyezetű kolleganőt én inkább előnyös helyzetűnek nevezném, csudára irigykedem rá… :)


  9. Lebovitz rulez és a házi fagyinál nincs is jobb!!! Mindenki vegyen fagyigépet mert az jó :-)
    Niki



Vélemény, hozzászólás?

