h1

Nyári napló V.

2009/07/19

Lehűlést kértem és lehűlés lett! Köszönet Zsuzsának, aki erre küldte a hidegfrontot, ami itt nem járt nagyobb drámával, viszont lehetővé teszi a befőzést. Alapanyag rengeteg, már az összetételeket is megálmodtam, de sajnos az alkotás előtt jön az üvegmosás és ami a legsajnosabb, az előző körös meggybefőtt romjainak eltakarítása. Minden évben van egy adag eltevésem, ami felforr. Lekvárnak még sosem lett baja, de tavaly egy csomó paradicsomszósz, idén meg mintegy tíz üveg meggybefőtt forrt fel. Persze a ráöntött limoncellóval, pálinkával együtt. A befőttvész mindig azonnal beáll, ami nem forr fel, mindig kiváló minőségben eláll tavaszig. A júniusban eltett cseresznyének most sincs baja, pedig ugyanúgy készült, mint a meggy.
Szóval ezt a lehangoló munkát végeztem egész délelőtt, kidobáltam az sk. kimagozott meggyet. A valódi befőzésre nem is maradt idő, ebédet “kellett” főznöm. Születésnapomra kaptam Ching-he Huang Chinese Food Made Easy című könyvét, ami rendkívül tetszetős és jó, de a címével gondok vannak. Még elvetemült főző-őrültként is jót nevetek a recepteken, amelyekhez átlagosan 17 hozzávaló kell. Azért annyira még az Alföld közepén is fel vagyok szerelve, hogy a csinos és a televízióból is ismert szerzőnő nagymamájának wokos stir-fry fogását el tudom készíteni csirkével, laskagombával és ceruzababbal. Ha a képek jól sikerültek, később közreadom.

Vélemény, hozzászólás?

