h1

Augusztus 8., szombat

2009/08/08

A pihenőnaphoz és az ideiglenes gyerektelenséghez képest korán keltem, hogy illő időben odaérjek a biopiacra az előzetesen megrendelt piszkei hidegen sajtolt olaj átvételére. Sok olajra lesz szükségem augusztusban a savanyúságok és paradicsomszószok befőzéséhez és bár tettem egy röpke kitérőt a 30 forinttal olcsóbb tarnamenti olajhoz, most visszatérek a finomabb piszkeihez. Az olajon kívül a biopiacon vettem még néhány padlizsánt és sajtokat a a virágoskútiaktól. A hosszan érlelt kemény sajtjukat parmezánpótléknak szerettem volna kipróbálni, de ahogy most kinéz, elfogy hamarabb magában való megevés útján.
A táborból holnap érkező elsőszülött és koránál fogva húsevő részére kerestem hátszínt (sajnos, azt szereti), de a biopiacon 10 óra tájban már nem nagyon volt húsválaszték, a környékbeli henteseket pedig jobb nem is említeni. Holnap elég innovatívnak kell lennem, mert aki húsevő, azt nem kenyerezhetem le holmi joghurtos padlizsánnal.
A biopiac után a szüleim kertje következett, ahol egy szilvafát kellett befőznöm, mármint a termését, nyilván. A kevésbé kvalifikált munkaerő a szilvát szedte, amíg a befőttesüvegek tisztítása folyt, majd kezdetét vehette a precíziós lekvárfőzés. Mamám mondta így, amikor meglátta a mérleget és a számológépet. Mit csináljak, ha számomra komoly kihívást jelent öt háromjegyű számot összeadni, majd elosztani az összeget öttel? Hogy ezt miért kell csinálni, azt feladhatnám rejtvénynek, mégis elárulom: a szilvát tálba tisztítjuk, amely időnként megtelik, ezt minden alkalommal lemérem, majd tartalmát a lekvárfőző fazékba öntöm. Ötször. Majd az ötször lemért mennyiséget összeadom és ezt követően ki kell számolni, mennyi a húsz százaléka, amely célból elosztom öttel. Erre nagyon büszke vagyok, az én matematikai képességeimmel lehetek is. Most majd gond lesz, mert mértékadó családtagok szerint a cukor mennyiségét nyugodtan csökkenthetem 15 százalékra.
A befőzés végső fázisában már arra sarkalltam kisebb gyermekeimet, hogy a háromnapos nagymamázás után öltsenek magukra kulturált külsőt, mert vendégségbe megyünk. Mégpedig ahhoz a barátnőmhöz, aki egyike a két gasztroérdeklődésű, ám mégsem gasztroblogger barátnőmnek. (A többiekről bővebben lehet itt kezdődően olvasni.) Az előételnél máris füzetet kellett elővennem a recept lejegyzésére, a főételt pedig csak azért nem írtam fel, mert pizza volt a gyerekek kedvéért és már a múltkor áttértem az ő módszere szerinti pizzasütésre, mivel gyermekeim nem szűntek meg azt dicsérni. Miután átvettem a nyári gasztrosajtót (két Taste Italia és egy OFM), valamint egy Rick Stein-könyvet és összegyűjtöttem a lakásban található összes üres befőttesüveget és elcsigázott gyermekeimet, haza is indultunk. Altatás közben végigfutottam a napi gasztrotörténeseket a neten, majd leültem a gép elé és mindezt megírtam. A nap végén megállapítom, hogy meglehetősen egysíkú az életem…

6 hozzászólás

  1. Szerintem nem az…:-)))) Gasztroorientált inkább. De semmiképpen sem egysíkú:-)


  2. Szerintem sem :)
    Olvasgatlak egy ideje,és időnként eltűnődöm, hogy tudsz ennyi mindent csinálni? Sőt, ha jól sejtem, az n+2 gyerekszám esetén nálad az n=1, bár én sem vagyok valami jó matekból…na mindegy, szóval kezdelek csodálni :)


  3. Ízbolygó – Ugye, hogy nem?

    Vesta – Csodálni csodálj még nyugodtan, irtó kedves tőled, de hangsúlyoznám, hogy egy ilyen napot úgy tudtam végigcsinálni, hogy a legnagyobb táborban, a két kicsi meg nagymamaközelben tartózkodott.


  4. Én is mérleggel főzöm a lekvárt. Eddig szégyenkeztem emiatt, de most hirtelen elmúlt!


  5. a biopiac kozeleben van jo huslelohely, a kiss janos altabornagy utcaban, a tartsay vilmos utcanal, ahol kis terre bovul az utca, a viragoskutiaknak is van egy boltjuk, meg van egy biohusbolt ottan, mondjuk hogy epp szombaton milyen a valasztekuk, nem tudom, de sztem erdemes ott kezdeni, felrerakatni, aztan piac utan magadhoz venni, a biopiacrol sztem mostansag nem nagyon lehet ugyse elkesni


  6. SL – Nagyon örülök, hogy hozzájárulhattam ehhez az elmúláshoz.

    roll – Köszi a tippeket, legközelebb szétnézek.



Vélemény, hozzászólás?

