h1

No comment

2009/10/03


Ez a poszt úgy indult, hogy csak ideteszem a képet és hagyom, hogy magáért beszéljen. De hát ez persze lehetetlen, mert rengeteget lehet erről a képről írni, én meg nem állom meg, hogy ne írjak.
E helyen szükségtelen is mondani, hogy sült bárányvesével állunk szemben. A bárányvese a Magyar utcai fantasztikus török hentestől származik, több más alkatrésszel együtt. A török hentes azért fantasztikus, mert van nála bárány, “van” és “bárány” hangsúlyozva (azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy hétfőn is), mert a bárány sokféle részét tartja és mert mindezt olyan módon adjusztálva, hogy a tervezett mennyiség ötszörösét kénytelen az ember hazavinni, mert egyszerűen ellenállhatatlan a pult, a bolt, a hús.
Csak egy példa erre: a vese. Életemben még nem láttam olyat, hogy boltilag a vese ketté lenne vágva és a fehér belseje ki lenne metélve. A vese feldolgozásánál vannak lényegesen kellemetlenebb konyhai műveletek, mert például gesztenyét pucolni számottevően nagyobb kiszúrás, nem beszélve a meggymagozásról, mégis nagy megkönnyebbülés, ha konyhakész az a vese és már csak a forró bordás serpenyőbe kell beledobni egy nehéz nap végén. Mert én csak ennyi tettem vele és a végeredmény ruganyosan omlós, az a bizonyos éppen jó állagú lett. A fekete pöttyök valójában bordó pöttyök és a már régen áhított sumac, azaz szömörce vagy szumák (és nem sumák:). Savanykás aromájával jól illik az éppen-hogy-megsütött veséhez és ugyanennél a hentesnél kapható teljesen elfogadható áron.
A vese mellett vettem lapockát, szivet, májat. A szivet a veséhez hasonlatosan készítettem, döbbenetesen friss és jó volt. Legközelebb ezt a vesét fogom elkészíteni. Többi bárány folyt.  köv.

8 hozzászólás

  1. Ez nagyon finom lehetett:-)
    Magyar u. hány szám?


  2. végre írtál! már nagyon hiányzott.


  3. Nagyon szégyellem, de én nem találtam volna ki magamtól…jó, hogy írtál róla!


  4. […] You Are What You Cook « No comment Jó/rossz 2009/10/05 A jó oldalt a bárányos téma folytatása jelenti, a rosszat pedig a […]


  5. hát, nem is tudtam, hogy van ilyen hentes!!! biztosan megkeresem!


  6. Gabojsza – Számra nem tudom, de a Kálvin térnél van, közvetlenül a Korona szálló mellett. Könnyű megtalálni, bár mostanság meglehetősen viszontagságosan lehet elérni.

    Gabi – Nagyon aranyos Tőled!

    Kata – Örülök, hogy újdonságot tudtál meg tőlem!

    Ramooon – Szuper hely, nagyon tiszta, szépen feldolgozott áruval, érdemes felkeresni.


  7. Oh, egy fiatal bárányért én árkon, bokron keresztül is, mi nekem a Kálvin tér környéke…:-) Köszi, 13-án letesztelem:-)


  8. Gabojsza – Várom az élménybeszámolót! Nem a Kálvin téri átkelésről, hanem a fiatal bárány hasznosításáról.



Vélemény, hozzászólás?

