h1

Előleves

2008/10/30

Ezt a levest nem merném máskor elsütni, mint a Nagy Levesgyűjtő VKF hetében, hiszen ki bír ki még egy sütőtökkrémlevest. Én is alig.
Pedig. Érdemes volt a mascarponés bűvöletet átemelni a leveskategóriába, itt is kiválóan megállja a helyét a tejszín helyettesítőjeként. Az itáliai hangulatot a leves tetejére reszelt parmezán teszi teljessé.

Mascarponés sütőtökkrémleves

1 kg sütőtök, kockára vágva
1 nagyobb szem krumpli, kockára vágva
5 dkg parmezán, reszelve
4 ek. mascarpone
só, bors

A sütőtököt és a krumplit felöntjük vízzel és puhára főzzük. Kissé hűlni hagyjuk és botmixerrel pépesítjük. Hozzákeverjük a mascarponét, ízlés szerint ízesítjük, a tetejére parmezánt reszelünk.

Sütőtökkrémlevesek csak az utóbbi időből

Dolce Vitánál gyömbéres
Fakanálnál karácsonyias
Ízbolygó citrusosan csinálja
Ch&V birsalmás-vaníliás darabja

6 hozzászólás

  1. Én sem merek sütőtökkrémlevest posztolni, mint ahogy muffint, clafoutis-t és tarte tatin-t sem. :) Mindenesetre már az előző bejegyzéssel bogarat ültettél a fülembe mascarponeileg, egyelőre a beszerzésig jutottam el.


  2. óóó végre egy sütőtökkrémleves amiben se húslevesalaplé, se hagyma. köszönöm:)


  3. A Hetedik Te magad légy!

    Gyere és játssz velem!

    http://www.hazisarkany.blogspot.com

    Anyul


  4. Eszter, azt csak én gondoltam, hogy ismert, de hát tudod, magából indul ki az ember:-)))
    Viszont megmozgattál valamit, erről ugyanis nekem is eszembe jutott valami, ott én a tejszínt szeretném kiváltani, de ricottával:-). Meglátjuk, belefér-e vasárnapig.
    Zsófi, Pepper :-)))


  5. lesd meg ezt


  6. Zsófi – Ez a gasztrobloggerek öncenzúrája, hová jutottunk…

    Doctorpepper – Örülök, hogy felfedezel valami újdonságot a receptben, attól tartottam, hogy sikítva menekülhetek a sütőtökkrémlevestől megcsömörlött tömegek elől.

    Anyul – Igyekszem kitalálni magamról hét meglepő és mulatságos dolgot. Nem lesz könnyű.

    Mamma – A mascarpone azóta követ engem, az Observer Food Monthly egyik számában újabb recept, nemsokára megírom. És nem győzlek megkövetni.

    Grenadine – Meglestem, de én nem ígérek ilyen klassz eszperentét.



Hozzászólás